זרקור פרטי עם סוכן הביטוח זוהר נאור
"איפה שלא נגעתי,
יצא כסף"
זוהר נאור, דור שני בענף הביטוח, ביקש להיכנס לעובי הקורה ולבדוק פעם אחת ולתמיד את החזרי העמלות
של החברות | לפני שש שנים הוא הגיע לתמיר גורן ומאז לא עזב | "היום יש התפקחות. נשבר הטאבו לפיו לא בודקים יותר את חברות הביטוח".
זוהר נאור, סוכן ביטוח זה15 שנה ודור שני בענף חשש בתחילה לגשת לבדיקת עמלות מול אחת החברות הגדולות. לפני שש שנים, בעידודו של תמיר גורן,החל נאור צעד אחר צעד לבדוק את
עמלותיו בכל המקומות בהם עבד וגילה להפתעתו פערים גדולים לצד שינוי לטובה במערכת היחסים עם חברת הביטוח. היום הוא בודק החזרי עמלות על בסיס קבוע".לקח לי הרבה מאוד זמן לעשות את הצעד הזה", מסביר נאור את ההחלטה לבדוק עמלות".היו לבטים שליוו אותנו במשפחה האם כדאי לעמוד מול חברת ביטוח גדולה. הרגשתי ששווה לי להיכנס פעם אחת לעומק ולראות מה באמת
אנחנו כסוכנים מקבלים, האמון שלנו בתמיר עודד אותנו והלכנו על זה".
בעבר, לא היה נהוג לבדוק את החברות, מה השתנה?
"פעם היינו עיוורים וכל מה שחברת הביטוח שילמה, קיבלנו ואמרנו תודה. לא חשבנו
בכלל לערער על כך, בכלל לא היה מקום לומר "רגע, אולי חברת הביטוח לא ממש מדייקת. היום יש התפקחות. יש גם יותר פתיחות מצד החברות לקבל את הבדיקות.נשבר הטאבו לפיו לא בודקים אותם. היום זה תהליך מסחרי בין ספק ללקוח".
האם חברות הביטוח נטרו לך בעקבות הבדיקות?
"כיום לא. נכון שבשלב הראשון הייתי בין הראשונים שהתחילו לעבוד עם תמיר ואז
עוד לא כל-כך ידעו איך לאכול את זה. ניתקו לי מחשבים כדי שלא אוכל להוציא מידע,איימו עליי, עשו כל מיני דברים לא נחמדים.אבל היום אני עובד עם שלושת החברות שבדקתי הן בביטוח חיים והן בביטוח אלמנטרי והכול לטובה. אפילו להפך, הם מתייחסים אליי בכבוד עכשיו".
מה יש לבדוק באלמנטרי, הרי מדובר בתקופה קצרה?
"גם אני סברתי בתחילה שאין טעם לבדוק עמלות בענף האלמנטרי. כמו כל סוכן ביטוח בדקתי את עמלות האלמנטרי באופן שוטף, אולם לאחר שתמיר הציג בפני את תוצאות הבדיקה המדגמית שעשה לנו, הייתי בשוק. מסתבר שחלק מחברות הביטוח מקזזות.
סכומים שלא היו צריכים להתקזז.לפעמים חברת הביטוח אומרת לסוכן אם תעשה הנחה, נקזז לך
ככה וככה'".
החזר עמלות זה רק ברכב?
"זה בכל הענפים. אין משהו מגמתי או ספציפי שאתה יכול לשים עליו את האצבע. זה הפתיע אותי מאוד לגלות שהחזרי עמלות קיימים בכל הענפים".
לאחר שבדקת את מצבך אחורה, כיצד אתה מתנהל באופן שוטף?
"לתמיר יש מסלול של בדיקה שוטפת בתמורה לתשלום חודשי קבוע ולזה יש יתרון גדול. זה
גם כלכלי יותר וגם משתלם כי כך הבדיקה נעשית 'און ליין' תוך שנה והכול עוד טרי
והסוכן עוד עובד בחברה. כשמחליפים חברות ואז מבקשים לעשות בדיקה לחברה שעבדת
בה ויש משקעים, אז עושים לך דווקא".
איזה מסר ברצונך להעביר לסוכני הביטוח?
"אני ממליץ לכול סוכן לבצע בדיקת עמלות. בסופו של דבר מדובר בכסף ששיך לו. אני גם
ממליץ להיעזר באנשי מקצוע כי זה משתלם. אני קיבלתי כסף מתוק מכול החברות
שעבדתי איתן. איפה שלא נגעתי, יצא כסף".
 
30190870