עם סוכן הביטוח אביב אלופי
«"לסוכנים אין מערכת בתוך החברה שיכולה לתת גיבוי מלא לבדיקת עמלות"
«"יש כל הזמן שינויים בתקנות, בחוזים ובטבלאות, כך שטעות אחת קטנה באחת הספרות משנה את כל הסיפור", אומר אביב אלופי, סוכן ביטוח ששכר את שירותיו של "תמיר חישובים פיננסיים" והרוויח! היום הוא ממליץ לעשות בדיקה מקיפה של העמלות מדי שנה כדי לגבות את הרווחים.
 
אביב אלופי, סוכן ביטוח עצמאי זה 21 שנים, נמנה בין הלקוחות הראשונים של תמיר גורן. לפני מספר שנים הוא פנה ל"תמיר חישובים פיננסיים" בבקשה לבדוק את העמלות בתיק ביטוח החיים באחת החברות. היום, לאחר שרכש ניסיון בתחום, הוא מציג כמה טיפים לסוכן המתחיל וממליץ כל שנה לבדוק עמלות. "בכל פעם שחברים או מפקחים בדקו לי את העמלות, הם הראו לי טעויות ושגיאות והודו שאין להם את הכלים לבדוק את זה", אומר אלופי. "לסוכנים אין היום מערכת בתוך החברה שיכולה לתת גיבוי מלא לבדיקת עמלות, אלא אם כן מישהו נכנס לזה ובודק את זה ספציפית. זה הביא אותי למסקנה שצריך לעשות בדיקה מדוקדקת.אלופי, ששכר את שירותיו של "תמיר חישובים פיננסיים", קיבל בשנת 2005 החזר עמלות ניכר. בהמשך הוא זכה להחזר נוסף מחברת ביטוח אחרת. 
היה לך חשש מפני עימות עם חברת הביטוח לפני שהתחלת בתהליך ?
"לא, בסך הכול אני מאמין שחברת הביטוח לא רוצה לגנוב אותנו. אני לא חושב שמישהו בזדון מנסה לגנוב אותנו. אני יכול להגיד שהכול יכול לנבוע מטעויות ושהם לא משתדלים לתקן אותן. אם מעירים את תשומת לבם לטעות כלשהי, נקודתית או מצטברת, אני מניח שהם עושים שמיניות באוויר כדי לנפנף אותך, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח".
איך התבצע התהליך מהרגע שהגעת לתמיר?
נעשתה בדיקה ראשונית והתגלו הרבה טעויות. אחרי בדיקה מעמיקה יותר, הגענו לסכומים שאם משערכים אותם בריבית, הם מגיעים לסכום גדול. לקח לנו בערך שבועיים עד חודש להעריך את גודל התיק ולהיכנס לתהליך מול חברת הביטוח. בהתחלה כמובן, הנתונים הועברו לחברת הביטוח שהתעלמה מהם, אבל אחר כך העברנו אותם לעורך דין והוא התחיל לגלגל את זה.
.איך זה הסתיים?
"אמנם אני הייתי בין הראשונים שהתחילו תהליך משפטי, אבל זה נעצר ולא הגיע לבית משפט. הגענו לפשרה, כי הבנתי שיכול להיות שאני אזכה אבל רק בעוד עשר שנים, ועדיף לקבל ציפור אחת ביד מאשר ציפור וחצי על העץ".
היום אתה מסוגל לעבוד עם אותה חברה?
"כן. אני חושב שאחרי שקיבלתי את הכסף שהגיע לי, זה ניקה לי את השולחן. אני לא רואה שום בעיה ולא מרגיש שאני מסוכסך עם מישהו שם. קיבלתי את מה שמגיע לי ואני לא חושב שהם אמורים לבדוק את מה שמגיע לי על דעת עצמם, אבל אני מצפה שחברת ביטוח מכובדת תעשה את הבדיקות בעצמה".
.איך העבודה היום עם חברות אחרות?
"בחברה החדשה שהתחלתי לעבוד בה עשו בדיקה מדגמית וקיבלתי החזר נוסף. למיטב ידיעתי, זה קורה בכל החברות שנבדקות אצל 'תמיר חישובים פיננסיים', בכולן נמצאות טעויות מסוגים שונים, בין אם זה טעויות אנוש או טכנולוגיות".
כבעל ניסיון, מה אתה מציע לסוכן הביטוח המתחיל?
 "לבדוק פעם בשנה או שנתיים את העמלות בעזרת מערכת גיבוי כמו זו של 'תמיר חישובים פיננסיים. אין משהו אחר שאני יכול להציע כדי לנטרל את זה. זה לא עניין של לעבוד עם חברה כזו או אחרת, כי גם בחברה הכי ישרה יכולה ליפול טעות שאף אחד בכלל לא יעלה עליה. יש כל הזמן שינויים בתקנות, בחוזים ובטבלאות, כך שטעות אחת קטנה באחת הספרות משנה את כל הסיפור. יש חברות יותר גמישות שעולות על זה שיש טעות, מוציאות צ'ק ומשלמות בלי בעיה. יש חברות שעומדות על הרגליים האחוריות, עושות שרירים ומנסות לראות אולי משהו ישתנה והדרישה תצטמצם, אבל בסוף גם הן משלמות".
30190870